החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

בגיל מבוגר הירך והברך מאבדים מגמישותם, ורקמות השומן בסחוס המשמש כחומר סיכה למפרק מתחילות להידלדל. המפרקים הפנימיים הנוגעים זה בזה גורמים לכאב ולקשיים בהליכה. לא ניתן להשיב את הסחוס שאבד, לכן בתופעה זו ניתן לטפל באמצעות ניתוח להחלפת המפרק הפנימי.
עד לאחרונה החלפת מפרק ירך הייתה מתבצעת באמצעות ניתוח כירורגי מורכב שבו נחתכות רקמות העור, הרקמות הפנימיות והשרירים כדי להכניס שתל חתל. פרוצדורה זו הייתה דורשת זמן החלמה ארוך ופגעה באיכות החיים של המטופלים. כיום, בשל הזדקנות האוכלוסייה, מטופלים רבים מעדיפים לעבור ניתוח קל יותר, שממנו אפשר להחלים בתוך זמן קצר. כך החלה הגישה החדשנית של החלפת מפרק ירך בגישה קדמית.

כיצד מתבצעת החלפת מפרק ירך בגישה קדמית?

החלפת מפרק ירך בגישה קדמית מתבצעת באמצעות מתיחה קלה של השרירים כדי להגיע לקפסולת המפרק. לאחר מכן, בעדינות רבה משוחרר מפרק הירך, ומוחלף ברכיבים מושתלים מתקדמים המחקים בדיוק רב את פעילות האיברים הפגועים. במהלך הניתוח מתבצע שיקוף של החלק הפנימי של הירך. בתום הניתוח הכירורג מחזיר למקומו את השריר ותופר את העור שמעליו. כל התהליך אורך בדרך כלל שעה עד שעה וחצי מרגע החיתוך הראשוני ועד לתפירה באמצעות חוטים מתכלים. תהליך ההחלמה הוא קצר יחסית ותלוי בקצב החלמתו של כל מטופל.

מה הם היתרונות של החלפת מפרק ירך בגישה קדמית?

היתרון הבולט ביותר בגישה זו הוא היכולת של המטופל לחזור לחיים רגילים תוך זמן קצר. החיתוך של השרירים במפרק הירך היה דורש בעבר המתנה עד לגדילה מחדש של הרקמות ואיחוי של השריר. כיום, הסבל מכאב בזמן התהליך הזה פחת משמעותית וכך גם איכות חייהם של המטופלים. יתרון נוסף שיש לניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית הוא אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו.

מי יכול לבצע החלפת מפרק ירך בגישה קדמית?

חשוב לדעת כי ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית לא יכול להתבצע על ידי כל כירורג. נדרשת מיומנות רבה בזיהוי אזורי החיתוך הנכונים, ודיוק רב בהתאמה של החלקים הרבים כדי להבטיח כי המטופל יוכל לחזור לתפקוד מלא. בניגוד לחלקי פאזל קבועים מראש, גוף האדם הוא מורכב יותר, ולכן חשוב לזהות את המאפיינים המדויקים של הירך במטרה לבצע את הניתוח בצורה מקצועית.
חשוב לפנות לקליניקה המתמחה בניתוחי החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, ולבחון האם הרופא בצע בעבר ניתוחים רבים מסוג זה בהצלחה. מומלץ לקרוא המלצות על הקליניקה, ולדעת כי אתם נמצאים בידיים בטוחות עוד בשלב האבחון הראשוני, בזמן הניתוח ובתהליך ההחלמה אחרי הניתוח.

האם ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית מתאים לכל מטופל?

קיימים מקרים שבהם הנזק לירך רב או שיש בעיה במספר שרירים ולא רק שחיקה של הירך. במקרה זה יתכן והרופא ימליץ על פעולה כירורגית מקיפה יותר מהניתוח בגישה הקדמית. כמובן שכל מטופל זוכה לאבחון מקיף לפני הניתוח. מקרים נוספים שעשויים לדרוש גישה אחרת הם לאחר השתלת מפרק ירך בעבר, או כאשר יש פגם מולד קיצוני הפוגע בצורת הירך. מלבד זאת, הניתוח מתאים לכל מטופל, בכל גיל שמעוניין לשפר את איכות החיים ולהפסיק לסבול מכאבים ממושכים.
לסיכום, אם אתם מתלבטים האם זהו הניתוח המתאים עבורכם, כדאי לפנות למרפאת מומחים ולתאם אבחון מסודר המתבצע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. צילום של פנים הירכיים יאפשר לרופא לדעת האם קיימת שחיקה של חלקים אלו בירך, והאם יש לבצע ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית.

פרופ’ דרקסלר מנתח בכל הגישות אבל בגישה המיני אחורית, התוצאות הן הטובות ביותר – החשיפה במהלך הגישה קטנה אך טובה יותר!
אין פגיעה בשרירים וגידים – מה שמאפשר חזרה מהירה לפעילות והתחלת הליכה תוך מספר שעות עם שיקום מהיר ביותר, וכאבים מופחתים.
 

סובלים מכאבים בירך? פנו עוד היום למרפאתו של פרופ’ דרקסלר לקבלת ייעוץ מקצועי, ולתיאום אבחון לפני ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם