הזרקת PRP- הטכנולוגיה החדשה לטיפול במפרקים ללא ניתוח

הזרקות PRP (PRP = Platelets Rich Plasma) פלזמה מועשרת בטסיות – טיפול חדשני ו 100% טבעי לסובלים מכאבים, דלקות ושחיקה במפרק.

מטופלים רבים סובלים מכאבים אורתופדים כגון: דלקות בגידים, פגיעה בסחוס, קרע במיניסקוס או בגידים, שחיקת מפרקים ועוד. גם לאחר מגוון הטיפולים הקיימים כיום- טיפול אנטי דלקתי, פיזיותרפיה וזריקות למיניהן- סטרואידים וחומצה היאלרונית, עדין חשים כאב, הפוגע באופן משמעותי באיכות חייהם.

שיטה חדשנית וטבעית מאפשרת לעשות שימוש בדמו של המטופל, למצות ממנו פלסמה ולהזריקו לאזור הפגוע. החומר המוזרק מכיל פקטורים וחומרים מגוף המטופל שעוזרים לו להתמודד ולטפל בדלקת המקומית.

שיטה זו מאפשרת להפחית כאב, לשפר את תפקוד המפרק, לעכב התפתחות דלקת ובסופו של דבר- לחזור לשגרת החיים, ובמקרים רבים אף מונעת או מעכבת את הצורך בניתוח.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול מתבצע כולו במרפאה ואורך כ 30 דקות.

הטיפול מתבצע בשני שלבים:

בשלב הראשון נלקחת דגימת דם מהמטופל- 15 מ”ל, ובעזרת מכשיר צנטרפוגה מיוחדת, מפרידים את הפלזמה, העשירה בטסיות דם, משאר מרכיבי הדם.

בשלב השני, ה PRP מוזרק לאזור הפגוע, לעיתים בעזרה של הכוונת מתמר אולטרסאונד. כאשר הטסיות פוגשות ברקמה הפגועה, משתחררת כמות גדולה של גורמי הגדילה וחלבונים האחראיים על תהליכי הריפוי.

הזריקה מבוצעת בעזרת אילחוש מקומי!

לצפייה בסרטון הסבר על הטיפול לחצו כאן>>

מי מבצע את הזריקה למפרק?

מבוצע על ידי רופא מומחה- פרופ’ מיכאל דרקסלר

כמה זריקות PRP דרושות לטיפול?

ה- PRP הינו חומר חי ולכן צריך מספר זריקות בהפרש של 1-2 שבועות כדי להביא להחלמה.

השפעת זריקת PRP הדרגתית, בד”כ מתחילה לפעול תוך שבועיים מההזרקה הראשונה.

השפעת זריקת ה PRP תלויה בגורמים רבים- מקום הדלקת, רמת הנזק באזור הפגוע ואיכות ודיוק החומר המוזרק.

לכמה זמן משפיע סבב זריקות?

משך ההשפעה יכול להיות משבועות עד חודשים.

במידה והזריקות עוזרות, רצוי, לאחר סיום סבב הזריקות הראשון, לבצע זריקות BOOSTER (דחף) אחת ל 3  חודשים.

מהם יתרונות הטיפול?

טיפול זה טבעי, מאחר והוא עושה שימוש בחומרים שנלקחים מגוף המטופל ללא חומרים סינתטיים. רמת הבטיחות שלו גבוהה מאוד, ושיעור הסיבוכים נמוך. נתון זה מאפשר לחזור על הטיפול בהמשך במידת הצורך מבלי לחשוש מתופעות לוואי או נזקים ארוכי טווח.

האם יש תופעות לוואי לזריקה?

היות והזריקה כולה מבוססת על החזרת הפלזמה העצמית מדמו של המטופל, דבר זה מוריד למינימום אפשרויות של דחיה ותגובה אלרגית.

עדיין, היות ומדובר בהליך רפואי, ייתכנו תופעות לוואי מקומיות, שלרוב חולפות מעצמן:

זיהום מקומי

דימום

כאבים זמניים באזור ההזרקה

נפיחות שחולפת

אלו מצבים מתאימים לזריקת PRP?

זריקות PRP הן הטיפול המתקדם ביותר למצבים דלקתיים הנגרמים ממגוון בעיות:

דלקות בגידים- TENDINITIS

דלקות בבורסה- BURSITIS